Tour Pacific > Inspiration > Kundreferenser > Maldiverna

Kundreferenser Maldiverna

Atmosphere Varu, Maldiverna 14 - 30 mars 2023

Först vill vi passa på att tacka Annika för all hjälp innan och under vår resa, mycket uppskattat och professionellt utfört.

Vår resa till Varu var helt magisk! Ja, allt var verkligen över förväntan.

Vi börjar med vår husvärd Nasru, som var helt enastående, förklarade allt vi behövde veta så att vi fick en glimrande vistelse på resorten.
Vår vattenvilla var helt magisk med fina rum och en stor, fin terrass med en bedårande utsikt. Vi snorklade utanför huset varje dag och fick se ett stort antal färggranna fiskar. Vi fick även se ett antal rockor, ett par bläckfiskar och ofarliga hajar i vår närhet. Det bjöds verkligen på allt.

Samtliga restauranger var över förväntan. Lime & Chile som vi besökte ofta och regelbundet erbjöd fantastiska maträtter och desserter. Personalen var alltid glada och hjälpsamma och önskade vi något så var det fint serverat inom kort. Charcoal och NU var vi till två gånger och var mer än nöjda med både kvalitet och service. KAAGE besökte vi en gång och även det var över förväntan med bra mat och service. Vi gillade touchen att få en bredare insikt i Maldivernas kultur och historia.

Bay Rouge besökte vi också ofta och tog en drink innan kvällen. Personalen var trevlig och gjorde varje besök minnesvärd.

Vi åkte på nästan alla utflykter som ingick samt dessutom la vi till och åkte på Fishtank och Turtle and Sands. Samtliga utflykter var utomordentligt genomförda och vi fick verkligen valuta för pengarna. Personalen även här gjorde resorna säkra, spännande och lustfyllda.

Gymmet besöktes också flitigt som var mycket bra utrustat samt rent och fräscht.

Som sagt så är vi mer än nöjda med vår resa till Paradiset. All personal tillsammans med en magisk atmosfär gjorde att vi kommer att rekommendera Tour Pacific tillsammans med Jonna på Ticket och resorten Varu till alla våra vänner och bekanta.

Tack för att ni gjorde vår resa så fin och magisk.
Anna och Mats

____________________________________________________________________________

Reethi Faru Resort Maldives kombinerat med Dubai 27 okt-6 nov 2022

Maldiverna levde verkligen upp till våra högt ställda förväntningar. Reethi Faru var verkligen ett toppenval för oss. All- inclusive paketet var generöst och maten i huvudrestaurangen höll hög standard. Att alla barer och nästan alla drinkar ingick kändes lyxigt och väldigt prisvärt. Servicen var toppen.

Det fanns mycket att göra på ön, men vi gick all-in på snorkling. Vi har simmat med både havssköldpaddor och stora djävulsrockor! Minnen för livet. Reven utanför ön var också riktigt bra och stränderna var fantastiska. Det här var verkligen en drömresa! Reethi Faru var precis vad vi letade efter.

Hotellet i Dubai var också jättebra, DoubleTree by Hilton Dubai Business Bay. Stort rum och med gångavstånd till Dubai Mall och Burj Khalifa. Här var höjdpunkten så klart att åka upp i världens högsta byggnad men också att köra dune buggies i öknen.

Vi är så nöjda med allting! Tack för all hjälp.

Hälsningar från
Daniel, Emma, Arvid och Emil

Dune Buggy i Dubai   Underbara Maldiverna

____________________________________________________________________________

Kuramathi Maldives, Maldiverna 16-31/3 2022

Maldiverna!! Vilket fantastiskt ställe. Vi fick flera gånger nypa oss själva  i armen för att förstå att det verkligen var på riktigt. Så mycket vackrare än på bild.  Vilken fantastisk resa! Maldiverna är helt underbart. Vi fick så otroligt proffsigt bemötande och hjälp av Tour Pacifics Helena Ragnemark. En del strul från vår sida då pandemin slog till med full kraft just innan vi skulle resa.  Med fullständig panik att resan inte skulle bli av, löste Helena allt med lätthet och vi kunde pusta ut och kom tillslut iväg.

Väl framme på Males flygplatsen blev vi snabbt och smidigt transporterad till en fin lounge där väntan inte var lång innan sjöflyget tog oss vidare. Vilken häftig upplevelse! 20 min senare gled vi in till ön Kuramathi där vi spenderade 2 fantastiska veckor.  Vi bodde i ett beach house som hade allt man kunde önska sig.  Härligt läge direkt på stranden och ändå nära till både pool och restauranger. Det var fint ordnat på ön som var ca 2 km lång. Med tre buffé restauranger så fanns ingen känsla av trängsel och utbudet av rätter var stort. Väljer man select inclusive kan man äta på flera a la carte restauranger med fantastisk mat.

Kan verkligen varmt rekommendera både Kuramathi och Tour Pacific. Vi kommer tillbaka!

Stort Tack till Tour Pacific & Helena.

Gunilla med familj.

Dhigali Resort & Spa, Maldiverna 25/2-8/3 2022

Jag skulle vilja dela med mig av vår fantastiska resa till Maldiverna Dhigali. Resan börjar då vi blir mött av Dhigalis representant på flygplatsen med ett leende. Vi blir skjutsade till inrikeshallen för sjöflygplan. Där bjuds det på drycker och snacks. Därefter går vi ut till flygplanet och gör en helt fantastisk flygtur till ön Dhigali som tar ca 40 minuter över turkost vatten och vackra små öar. Bara flygresan i sig var en otrolig upplevelse.

Vi landar i vattnet efter en stilla resa och tas emot av personalen som vinkar oss välkomna. Vilket mottagande! Vi checkar in i vår Beach villa som ligger på stranden och fullständigt kastar oss ut i det turkosa vattnet. Äntligen framme. Vårt bagage fick tyvärr inte följa med utan det kom senare. Vi visste att det kunde hända därför hade vi packat ner badkläder i hand bagaget - tur för oss!

Pool området var väldigt tjusigt med solstolar, palmer, bar och restauranger. Det var bara att kasta sig på närmaste solstol där de redan hade förberett med rena handdukar. Allt kändes så lyxigt och barpersonalen serverade drinkar när man så önskade.

Dhigali har en buffé restaurang samt tre a la carte restauranger som alla ingår i all-inclusive paketet; Faru, Battuta och Jade. De bokas genom receptionen och jag rekommenderar att boka så fort som möjligt för de blir snabbt fullbokade. Battuta blev vår favorit!

Vi följde med på Delfin safari vilket var häftigt, vi kunde njuta av flera hundratals hoppande delfiner. De sista 5 nätterna uppgraderade vi oss till en Lagoon villa med pool. Känslan när vi kommer ut på altanen som är byggt på pålar i vattnet med en pool framför är helt overklig. Detta överträffade verkligen våra förväntningar. Vi hoppade genast i det turkosa vattnet och snorklade. Vår villa hade den vackraste solnedgången som man kan tänka sig där vi njöt med ett glas vin på terrassen. Villan fylldes på med vatten läsk juice kaffe vitt vin rött vin samt gin vodka och whisky varje dag.

Vissa kvällar satt vi i sunset baren Haali bar som serverade alla sorts drinkar och en helt fantastisk sandbank med solnedgång. Vi brukade även simma in från vår Lagun villa till Haali bar för ett glas champagne. Magiskt!

Denna resa var helt underbar vi njöt varenda sekund tills vi var tvungna att återvända hemåt. Detta hotell kan vi varmt rekommendera det överträffade alla våra förväntningar. Vår bästa resa ever.

Tack Tour Pacific och Helena för all hjälp med resan - Fam Retzius

Sun Siyam Iru Fushi 5*, Maldiverna 20-27/11 2021

En resa till Maldiverna är precis som en härlig semester ska vara - sol, bad i turkost vatten, bländande vita stränder, lugnt och skönt, god mat, få turister och en fantastisk service! Här finns inga bilar som tutar, inga gatuförsäljare som tjatar eller någon stress. Vi bodde på Sun Siyam Iru Fushi - en lagom stor ö med trevliga villor på stranden. Badrummen utomhus var enorma! För den som ville fanns det många aktiviteter att välja bland och där var många restauranger med bra mat.

Välkommen till Maldiverna - Paradiset!

Frida med familj

Sun Siyam Iru Fushi välkomnar dig med sjöflyg  Sun Siyam Iru Fushi, stranden med dykcentrat i bakgrunden  Sun Siyam Iru Fushi Välkomnar dig

Varma hälsningar från Oblu at Helengeli 4*, Maldiverna 25/2-9/3 2021
Vi har haft en fantastisk resa med sol och värme varje dag - inte en regndroppe. Qatar var ett superbra flygbolag där alla var trevliga. Vi blev uppgraderade på ena flyget hem till business class vilket var en otrolig upplevelse med eget rum och rymliga säten, riktig meny och vita dukar och förstås bubbel i riktiga glas! Oblu at Helengeli var ett jättebra hotell, enormt trevlig personal och en fantastisk all-inclusive med goda viner, bubbel och drinkar. Maten var bra med mycket att välja på men man blev tillslut lite trött på samma mat varje dag. Just grill var då ett bra komplement och där vi åt två gånger.

Både beach villan och vatten villan med pool var fina. Två massage ingick per person på spat vilket kändes väldigt lyxigt och sunset fishing var också den otroligt kul! Vi lyckades göra den utflykten två gånger. Vi åkte också på en privat sköldpadds utflykt och såg 8 st, det var helt magiskt. På vägen hem stannade vi på en sandbank och tog massor av bilder. Turkost vatten fanns det gott om! Vår son uppskattade biljard bordet och pingis bordet. Där knöts en hel del vänskap till andra gäster och personal.

Tour Pacific och du Helena har varit så hjälpsamma och proffsiga, vi ger er 10 poäng. Nu när vi har landat och redan börjat flagna vill vi bara tillbaka. Vi siktar på att åka på en ny resa nästa sportlov och utforska en ny ö. Du får gärna hjälpa oss med den när vi känner oss redo att boka. Tack för att du hjälpte oss att komma till paradiset och att resa under pandemin kändes tryggt. Hotellet var näst intill fullbelagt och lika så flyget.

Tack - Lisa med familj

Reseberättelse från Kanifushi Atmosphere, Maldiverna 19 - 28/10 2020

Efter en lång, men behaglig, flygresa landade vi i Malé på morgonen tisdagen den 20 oktober. Redan på flygplatsen blir man väl omhändertagen av personal från resorten som tar hand om resväskor och kör oss till avgångshallen för sjöflyget. Efter ca 1 timmes flygning med en mellanlandning på en annan atoll för att släppa av passagerare kom vi då till vårt paradis lagom till lunch. Blev eskorterade till vår fina sjövilla och fick sedan bagaget levererat och inburet.

Ombyte och en kort promenad till restaurangen där vi kunde välja ur en välkomponerad meny, det blev trerätters med gott vin till, lagom stora portioner så man blev behagligt mätt och mycket bra kryddat. Det fick bli en promenad och en vilsam eftermiddag med lite bad innan dusch och middag med ny välkomponerad trerättersmeny och gott vin. Vi somnade sedan i en väldigt skön säng efter lång resa och tidsomställning.

Dagarna flöt sedan på med god frukost, lunch och middag, på onsdagen och söndagen var det beach dinner; massor av god mat som lagades, grillades och bakades efter önskemål, man gick bara runt och pekade på vad man ville ha, lamm, oxkött, fisk av olika slag och vegetariskt. Fantastisk goda rätter för alla smaker och styrka. På förmiddagarna så tog vi det mest lugnt vid huset läste och badade från vår egen altan, innan lunch promenerade vi bort till gymmet och körde ett lättare styrkepass för hela kroppen. Gymmet var välutrustat och väldigt fräscht och givetvis med aircondition. Efter lunch tog vi en cykeltur till andra änden av ön och tog en Mocktail i ”Sunset-baren” och njöt av solnedgången.

Både dag tre och sista dagen bokade vi Balinesisk massage, 1 timme och 20 minuters genomgång av hela kroppen, helt underbart man blev som en ny människa. Vi valde att gymma men utbudet av aktiviteter var det gott om i fall man ville, varje dag gick det två turer ut till olika platser för de som ville snorkla. Det fanns tillgång till tennisbana, kanoter mm.

Efter åtta dagar var det då dags att lämna vårt lilla paradis och dessa fantastiska människor som tagit så väl hand om oss. God och vällagad mat tre gånger om dagen, bra utbud i vinlistan, baren och baren på rummet (som dessutom fylldes på 2 ggr/dag) och sist, men inte minst, personalen som alla såg till att samtliga gäster mådde bra och var nöjda. Pga rådande pandemi så bar personalen alltid munskydd och höll behörigt avstånd. Borden var placerade så att avstånd kunde hållas till övriga gäster och trivseln var alltid på topp!

Det var andra året i rad vi var på Maldiverna, förra året var vi på en annan atoll i samma koncern, båda gångerna åker vi hem med beslutet att återkomma nästa år, har man väl varit här vill man alltid återvända, detta är paradiset på jorden.

Tina Lunnelie och Torbjörn Olsson

Bröllopsresa i paradiset, Constance Halaveli sep 2020

Var ska vi börja!? Detta har varit vår bästa resa utan tvekan - vi har, under vår bröllopsresa och ettåriga bröllopsdag, besökt paradiset och blivit mottagna som kungligheter. Constance Halaveli känns som det enda rätta, med risk för att vara kategorisk. Allt vi fått erfara har överträffat alla våra förväntningar och önskningar på alla tänkbara (och otänkbara) sätt.

Vi har bott i en magisk Water villa, med egen infinity pool och bara några trappsteg iväg från det turkosa, transparenta havet. Personalen har tagit så otroligt väl hand om oss och deras service, vänlighet och lyhördhet har varit top notch. Fläckfri. Outstanding - och vi överdriver då verkligen inte.  Första dagen mötte vi vår ”kontaktperson” Jane. Hon fanns alltid där för oss, arrangerade olika aktiviteter som vi önskade oss, och såg till att köket var redo när helst vi ville äta. Vi fick även bröllopspresenter i form av guidad snorkling, en romantisk biokväll i vår villa, samt en SPA-upplevelse med 50% rabatterat pris.

De uppfattade snabbt vårt intresse för mat, vin och "fine dining". Vi diskuterade och bollade idéer kring maten vi skulle äta, som sedan serverades med otroliga smaker och precision. Jean-Pierre (ansvarig för mat & dryck på resorten) koordinerade alltihop mellan oss och de ödmjuka kockarna. Vi fick välvalda viner som passade till den utsökta maten. Dessutom, som grädde på moset, fick vi en privat vinprovning av den underbara och kunniga sommeliern Manish på Maldivernas största vinkällare (till antalet flaskor).

Sist men inte minst vill vi även passa på och lyfta fram retortens kreativa talanger som alltid satte pricken över i-et med sina dekorationer. Det kunde vara allt från dekorerade sängar med handdukar och blommor i olika former till fantastiskt stämningsfulla dukningar till middagarna.

När vi lämnade ön sa vi aldrig ”hej då”, utan ”vi ses” - vi vill verkligen tillbaka till Halaveli och uppleva hur det är när resorten är öppen till fullo igen.

Vi förstår att vi har fått uppleva något alldeles unikt. Som mest har vi varit fem turister på ön. Vi är så oerhört tacksamma att allt gick vägen trots situationen som världen befinner sig i. På ämnet covid-19... vi har känt oss väldigt säkra hela tiden. Dels skulle vi själva uppvisa ett negativt covid-19-PCR-test, och vi blev också testade på nytt vid ankomst (kostnadsfritt). Under karantäntiden (ca 24 h) fick vi bo i en tvåvåningshus-beach villa med full all inklusive, room service och bara några meter ut till havet. All personal bar skyddsmask konstant (det krävdes inte av oss), ytor spritas (allt från bord till våra egna resväskor) och kroppstemperaturen togs varje morgon.

Constance Halaveli har bjudit på lyx utan dess like. Vi var något rädda för att vår bröllopsresa skulle bli alltför coronastämplad men ack så otroligt fel vi hade.

Allt gott,

Maldiverna Ozen by Atmosphere sep/okt 2018

Efter en längre tids planerande med vår resekonsult Helena där hon tagit samtliga av våra önskemål i beaktande var det äntligen dags för avfärd till Maldiverna. Vi valde Qatar och deras businessclass. Bra flygtider och servicen var fantastisk. Hela familjen var överförtjusta två vuxna och fyra barn mellan 5-16 år.

Väl framme i Malé möttes vi av personal från vårt hotell, Ozen by atmosphere som tog oss med båt till resorten. På plats på paradisön välkomnades vi med champagne och vår egen butler, Forty. Han körde oss till vår villa, hela vistelsen var han tillgänglig och hjälpte oss med stort och smått. Till villan hörde egen strand och pool. Den var helt magisk och vi saknade inget. Utmärkta faciliteter och minibar med champagne och allt barnen behövde i läsk och snacks. Allt från solkräm till hudvårdsprodukter fanns att avnjuta i uteduschen och det

enorma badrummet. Vi spenderade mycket tid vid vår villa under vår vistelse på Ozen och njöt av semestern tillsammans.

Maten på hotellet var bra och varierad. Bufferestaurangen serverade tom sirloin till lunch
och det som saknades på menyn lagade kockarna efter våra önskemål. Barnen älskade buffén med efterrätter och alla hittade något att äta. Resorten erbjöd även en kinesisk och
en indisk restaurang där vi åt middag ett par dagar och sista kvällen såg vi både haj och stingrocka simma förbi. En lunch var bokad på M6M, hotellets undetvattensrestaurang 6 meter ner i havet. Där bjöds vi magisk avsmakningsmeny med tillhörande drycker. En upplevelse för hela familjen med alla havets invånare som simmade förbi när vi åt.

Ozen hade en barnklubb dit 5 och 10-åringen ville gå varje dag. Verkligen gulliga tjejer som jobbade där och pysslade tillsammans med barnen när de inte badade i barnklubbens egna pool. Varje fredag var det galamiddag på hotellet. Vilken tur att min 40-årsdag var just på fredagen! Tema för festen var sarong så dagen innan fick vi 6st saronger att ha på festen. Så coolt att se alla hotellgäster i lika avslappnade kläder! Innan middagen möttes alla i baren för en fördrink och eldshow. Därefter följde middag i bufférestaurangen med så många Live- matstationer att vi tappade räkningen! Hela gänget vi lärt känna på restaurangen sjöng för mig och bjöd på tårta.
Efter maten hade Forty ordnat med städning, min favoritchampagne och praliner i villan tillsammans med en personlig hälsning från Helena och Tour pacific. Vilken överraskning!! Dagen efter hade vi bröllopsdag och även det fick de nys på och dukade med blommor och bjöd på tårta. Som av en slump var det dessutom samma blommor som i min brudbukett! Vi hade även flera besök på hotellets spa i vår resa och även här var det en upplevelse över det vanliga.

Sammantaget så har hela familjen  summerat och bäst med resan var: bada i havet hela tiden vid vår strand, champagne i egna solstolar, njuta av lugn 24/7, efterrättsbuffen till både lunch och middag, färgen på havet och bemötandet från personalen, Forty speciellt.
Enda minus var vädret när det var storm och regn, att det inte fanns några burgare (tonåringarna) och i ärlighetens namn var drinkarna sådär. Som tur var hade vi champagne som funkar i alla lägen, frukost, lunch, middag och kväll!

Från hjärtat- TACK för en fantastisk resa med Tour Pacific! Vi ses snart igen.

Åsa Edemalm med familj

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tour Pacifics resesäljare Angela har varit på Maldiverna! - september 2019

Detta var min första resa till Maldiverna och det var alldeles bedårande.
Jag hade sett de klassiska bilderna av kritvita stränder, turkosblått vatten och svajande palmer, men att uppleva det i verkligheten är någonting helt annat – vilket paradis!

Jag besökte 4 fantastiska hotell: Constance Moofushi, Constance Halaveli, Kandolhu och Kuramathi.  De hade alla små söta hajar som simmade intill strandkanten och som håller dig sällskap på morgonpromenaden, men alla hotell är inte lika, och det är så viktigt
att veta vad och hur de skiljer sig åt när man ska boka en resa.

Det är svårt för mig att välja en favorit eftersom de är speciella på sitt eget sätt, men jag älskade Kandolhu.  Hotellet har endast 30 villor, så det kändes nästan som en öde ö med
sin gröna och uppväxta vegetation och den vita stranden med ett fantastiskt husrev som omringade ön.  Det tog mig cirka 5 minuter att gå runt hela ön! Hotellet har 5 a la carte restauranger att välja på och maten var otroligt god med ett brett urval av viner. Min villa var väldigt smakfullt inredd, hade egen pool och inne och ute duschar. Snorklingen här var…amazing… lost for words.  Vi såg minst tio väldigt vänliga och nyfikna sköldpaddor, och så många färgglada fiskar som simmade inom räckhåll.  På Kandolhu tänker de på detaljer Fördelen att bo på Kandolhu är att varje rum har en GoPro, så man kan ta med den på snorklingturer och ha minnen för livet!

Jag kan säga att snorklingen på varje hotell var jättebra. På Moofushi upplevde jag två Eagle Rays simmande bara några meter under mig, såg vackra levande färgglada koraller på Halaveli, och kom alldeles för nära stora hajar och rockor på Kuramathi. Livet under vattenytan blev aldrig tråkigt, man ser så mycket nytt.

När man bokar en resa till Maldiverna är det viktigt att berätta för
oss vad som är viktigt för dig.  Vill ni har många restauranger att
välja på eller är ni nöjda med en eller två restauranger under hela vistelsen?  Vill ni ha en större ö med mer aktiviteter, nattliv och gäster, eller en liten ö som är lugnare och där du kan sysselsätta
dig själv hela dagarna?  Alla hotell är olika, men tillsammans på Tour Pacific och med våra kunskaper, hittar vi rätt ö för våra kunder!

Jag tycker själv 7-10 dagar är perfekt för en vistelse till Maldiverna.  Vad sägs om att dela upp tiden och besöka två olika öar? Glöm inte solglasögon bara för det behövs verkligen när solen skiner och sanden är så vit man kan knappt se!
Om ni har möjlighet, välj ett hotell som ni måste ta sjöflyg till. Det var en upplevelse i  sig själv att lyfta och landa på vattnet, en del av äventyret! Att flyga över det turkosa vattnet med öar, atoller och rev som dyker upp ur det stora havet, är någonting magiskt och underbart!

/Angela Dron, resesäljare Tour Pacific

Vi har varit i paradiset! - Dhigali, Maldiverna februari 2019

Utgångspunkten var att hitta ett resmål där vi kunde kombinera bröllopsresa och fira 50-årsdag. Efter att ha diskuterat och fått råd och tips från Annika på Tour Pacific föll valet tillslut på Dhigali. Då detta skulle bli ett minne för livet hade vi rätt höga förväntningar på resan och med facit i hand så blev resan än mer fantastisk än vi vågat drömma om.

Då vi hade vunnit en tävling fick vi resa första flighten i business class – gissa om vi njöt! På grund av blåsigt väder i Raa-atollen blev sjöflygsresan och landningen lite mer spännande än vad som hade behövts..........Planet kunde inte landa på Dhigali så vi hämtades med speedboat på grannön Furaveri.

Väl på plats blev vi väldigt väl mottagna av personalen.
Vi bodde sju nätter i Beach Bungalow och tre nätter i Water villa. Båda boendena var fantastiska, men det är ändå en viss
känsla att från vattenvillan kunna kliva rakt ner i ett akvarium och möta en revhaj öga mot öga! Efter rekommendation av Tour Pacific valde vi Dine around (all inclusive) och det visade sig vara ett mycket klokt val. Skönt att bara kunna äta och dricka det man ville när man ville utan att behöva tänka på betalning. Alla restauranger bjöd på fantastisk mat och dryck med lika
fantastisk personal. Personalen fick oss att känna oss välkomna. En personlig favoritrestaurang blev Faru där man kan
gräva ner tårna i den varma, kritvita sanden samtidigt som man beundrar det turkosa havet och njuter av maten (t ex den fantastiska pastan).

Kvällar tillbringades sittandes i sackosäckar vid Haali-bar där vi beundrades av solnedgången. Dagarna tillbringades
snorklandes i husrevets klara vatten, där vi stiftade bekantskap med allt från revhaj, stingrocka, trumpetfiskar till färgglada
fiskar som ”Nemo” mm. En av dagarna åkte vi ut på delfintur. Vi hade tur att se väldigt många delfiner, så pass många att
även medföljande personal blev entusiastiska. Det var en helt underbar tur! Trots att det var många gäster på ön kändes det
ofta som om vi var själva. Det var lugnt och avslappnat. Sjöflyget hem var betydligt behagligare än ditresan och precis lika fantastisk som vi hade hoppats.

Vi tar med oss alla intryck såsom dofter, färger, värme, djurliv och drömmer oss redan tillbaka. Det har varit vår livs resa!

Tack Annika och Tour Pacific!
Ann-Louise & Roger

Maldiverna Velassaru  april 2018

Six stars! -This is a stunningly beautiful place were there live only people with glorious hearts. The Velassaru crew is the most excellent, caring and loving crew you will ever meet. They are making your stay fabulous from first second til the last. Uncompareable. They are top notch! The resort is sweets for your eyes, there is beauty all over the place.

We stayed in a beach villa. Gorgeous! Nice designed furniture, super comfortable beds. Clean and fresh every day. And the bathroom! It is under the stars. So beautiful and so romantic. Still very practical, you can choose if you shower outside in your bathroom garden, or under the roof in the covered area.

Your area is very private and always close to the white sand beach. We had our own sunbeds and umbrella on the beach and were served chilled fruit drinks and chilled napkins to cool you off every day before noon.Breakfast is rich, all you can wish for is there. Including smiling, gentle staff.
Food and drinks on Velassaru is a chapter of its own. Super high quality thru all the nice restaurants. It is such a good kitchen and drinks well chosen. They even have a wine cellar on the island! The Spa is just beautiful and the treatments we had were divine. You have to try to see for yourself. Lovely spa and lovely staff. The complimentary wi-fi we had was working perfectly, very good.

We had a totally relaxing, wonderful stay in this island resort. At arrival and when we were leaving the transport was perfectly planned and arranged for you. You go here and you don’t have to worry for a thing. The number one crew ever takes the best care of you and your wellbeing! This resort is six stars - or more!”

Hans & Susanne Myrin

Maldiverna Vilu Reef januari 2018

Med dessa rader vill jag bara tala om att Madélaine och jag är otroligt nöjda med vår resa till Vilu Reef. Det var precis som vi hade önskat. Vi upplever det som om du/ni varit otroligt lyhörda och gett oss vad vi ville ha. Allt var toppen - vi är supernöjda.

1000 TACK! :)

Vi fick inte villa 102 eller 103 som vi önskat, men dock 101 som var nästan lika bra. Vi såg inga sköldpaddor men vi såg hajar, rockor och delfiner. Ibland väsnades en jetski, men oftast var det jättetyst och rogivande.

Det regnade en skur, men bara 8 minuter på hela vistelsen. Några drinkar var mycket svaga, kanske glömde de alkoholen. Men vad gör det i denna miljö! Vi unnade oss en Balinesisk massage - toppen! Vi avslutade vår vistelse på Vilu Reef med en hummer och champagne-middag på stranden. Det kan inte bli bättre!

Ja, som du förstår så mådde vi gott, laddade batterierna, snorklade läste samt år och drack gott.

Frank och Madelene Doller

Maldiverna Olhuveli Beach & Spa Resort december 2017

Tack för en bra arrangerad resa. Allt fungerade perfekt.på Ohluveli och vår bungalow var väldigt prisvärd och i vår smak. Personalen var helt suveräna, dock får personalen i receptionen jobba lite på att få allt att fungera lite smidigare. De hade bl.a. lite svårt att förklara all inklusive konceptet, men vi upptäckte första dagen att det stod ”AI” på menyerna samt drinklistor som betydde All Inclusive. De kunde man informerat om vid introduktionen ( i stället för att säga att allt ingick) så hade man inte funderat mer på detta.

Husrevet var fantastiskt, dock missade vi mantrorna, men fick se mycket annat i stället, såsom barracudor, haj, stingrockor, tonfisk, sköldpaddor och en massa färggranna och stora fiskar. Husrevet var minst lika bra som snorkelsafarin som vi åkte på.
Vi åt mest på buffé restaurangen (Sunset restaurang ) som hade mat med teman från olika länder varje dag (mycket gott). Vidare fanns det en annan restaurang (Lagon restaurang) som ingick i all inklusive konceptet där man åt en 5 rätters meny med extremt bra service. (Vi åt här två kvällar). Däremot tycker vi inte att det är värt 135 USD per pers. att äta lobster, så det hoppade vi över (plankton/grill).

Vi hade lite otur med vädret då en cyklon drog över strax norr om Male de under ankomstdagen samt nästa dag. Flygplatsen stängde då vi hade landat, och vi fick en ganska gropig båtfärd färd till hotellet. Men sen blev vädret så bra att man villa dra sig in i skuggan och läsa då man inte badade/snorklade.Till Maldiverna kan vi nog åka igen. Och då får vi väl ta med oss våra barn och barnbarn igen. Vi får se om några år då de minsta har växt till sig lite.

Det är svår att säga vilket ö som har varit bäst i Indiska oceanen, vi har nu besökt Sri Lanka 2010, Seychellerna 2013, Mauritius, 2015, Maldiverna 2017. Alla har ju sin charm och karaktär. Kanske Cook Island (Rarotonga, Aitutaki) som vi besökte 2012 fortfarande ligger i topp som bad/sol/relax semester.

Men ett är säkert, vi hör av oss igen då vi planerar nästa bad och sol resa, eller rundresa i Australien/Nya Zealand!

Göran Stenlund/Lena Nyholm

Maldiverna Kuramathi oktober 2017

Vill dela med oss av en fantastisk resa med Tour Pacific till ön Kuramathi, Maldiverna.Vi har under resans gång bott i två olika villor, en Beach villa i 5 nätter och en Water Villa i 7 nätter.

Allt har fungerat utmärkt och jag kan starkt rekommendera att boka all inklusive select vilket var helt otroligt bra.Servicen var jättebra och alla som jobbar där är otroligt hjälpsamma och trevliga. I vistelsen ingick en sunset-tur med båt där vi fick se underbara delfiner simmandes med båten.
Vår resa var över förväntan då bilderna på hemsidan och på nätet är mycket bättre i verkligheten, paradiset!

Bo och Anna Andersson

Maldiverna vintern 2016

Tänkte bara ge dej lite feedback på vår resa till Maldiverna. Helt FANTASTISKT!! Vi var ju på Medhufushi Island Resort och vi är mycket nöjda. Bara sjöflyget från Male och dit är en upplevelse. Tog ca 40

minuter. Väldigt trevligt välkomnande på ön med fruktdrink och fina blommor på sängen i beachvillan. Den vecka vi var där var det väldigt lugnt med få gäster, 70 st (240 möjliga). Det var långt mellan gästerna i beachvillorna vilket vi tyckte var skönt.

På min födelsedag hade de dekorerat hela sängen med blomblad mm. Jättefint! Ett stort plus med beachvillan var utomhusduschen, härligt. Vi hade mycket mer att göra än vad vi hade räknat med. Varje dag gick gratis båt till olika rev för snorkling. Ett par andra utflykter var också inkluderade, att åka till ett par grannöar samt en fisketur. Får man en fisk på kroken (jag fick en jättestor) får man den sedan serverad grillad på restaurangen. En utflykt betalade vi för men det var värt varje krona. Då åkte vi till en obebodd ö med vatten och sand som man bara kan drömma om. Maten var god, mycket varierat trots buffé varje dag till lunch och middag.

Sista natten bodde vi i Watervilla och vi är glada att vi provade det också men vi tyckte ändå att beachvillan var trevligast. Inredningen i Watervilla är mer som ett "vanligt", fint, hotell. Mer genuint i beachvillan.. Dessutom blev det inte lika avskilt då alla kineser (vilket det var gott om) bodde där. 7 nätter totalt var alldeles lagom. All personal var oerhört vänlig. Alltså - en oförglömlig resa. Jag hoppas du har möjlighet att rekommendera fler att åka dit!

Cecilia Österlind

Maldiverna och Dubai vintern 2016/17

En alltigenom fantastisk resa, tack för all hjälp med bokningen mm. Velassaru visade sig ju vara ett mycket bra val av ö på Maldiverna. En snabb transit genom Males flygplats och man hittade representanter från hotellet efter tullkontrollen.
30 meter över gatan och där låg båten och väntade på oss, 25 min senare klev vi iland på Velassaru och incheckningen gick MYCKET smidigt, vips var vi i våran villa.

Ön i sig är ju precis som man tänkt sig, gick runt den på 15 minuter!! Mycket bra och hög kvalitet på restaurangerna, utmärkt service och det var nog bra att vi valde ”all inclusive” paketet. Där fanns något för alla vill jag nog påstå och är man vinintresserade så har dom en imponerande vinlista och en svensk Sommelier (Amelia).
(ingick dock INTE i ”all inclusive”…)

Vi låg på en strand nedanför vår villa, i princip helt ensamma på en sträcka av knappt hundra meter, det säger en del om hur det är på Maldiverna. Det är verkligen barfotalyx till 100%, ingen klädkod förutom på kvällarna då täckande klädsel var att föredra.
Middagen dom ordnade till med på Julafton lämnade inget övrigt att önska, slår ALLA julbord jag ätit med hästlängder.

Hade jag haft lite mer koll på hur de olika villorna låg hade jag nog valt någon av de som låg från nummer 119 till 130. Vissa av dessa hade egen pool men ännu bättre var att dom i princip också hade egen strand nedanför uteplatsen, kan det bli bättre?

Villan vi bodde i var stor, påkostad och andades kvalitet rakt igenom, lämnade inget övrigt att önska. Med facit i hand skulle man nog tagit en med egen pool….

All personal var mycket trevlig och serviceminded, trevligt när stället inte är större än att dom minns ens nummer på villan efter bara någon dag. Har dessutom aldrig varit i en hotellreception där det ligger sand som golv, det säger ju en hel del om vad det handlar om här.

Det som möjligen hade påverkat vårt val av ö var att det pågick ganska omfattande renoveringsarbete på ett antal villor.
Det rörde sig inte om mindre åtgärder utan totalrenoveringar som under stundom var ganska bullrigt (sågar, slipar, bilningsmaskiner osv). Vi bodde granne med denna arbetsplats och det störde faktiskt lite av idyllen från tidig morgon till sen kväll.

Dubai var ”häftigt” och ett ställe jag gärna åker tillbaks till. Dubai Marina var ett mycket bra val av ställe att bo på är min uppfattning. På det hela taget är vi väldigt nöjda med denna resa!!