Tour Pacific > Inspiration > Kundreferenser > Seychellerna

Kundreferenser Seychellerna

Hilton Labriz Hotel 4,5*, Seychellerna 16-29/3 2023

Vår vigselresa till Seychellerna blev precis som vi drömt om. Fantastisk service hela vägen från flygplatsen fram till ön Silhouette och Hilton Labriz. Det var ett jättebra ställe, kändes verkligen som att vi var i paradiset med de långa vita stränderna som vi nästan hade för oss själva. Det kristallklara vattnet höll en behaglig temperatur och det blev mycket bad och en hel del snorkling.

Resorten erbjöd kids club för barn mellan 4-12 år. Det uppskattades både av oss föräldrar, som kunde utforska ön på egen hand, och av barnen som knappt ville gå därifrån. Kids club hade många spännande aktiviteter såsom krabbjakt på stranden, matning av de stora landsköldpaddorna och blanda barndrinkar i baren.

Bröllopet blev väldigt lyckat och fint, sådär enkelt och intimt som vi ville ha det. Vi höll dock på att smälta bort i värmen under fotograferingen ☺️. Personalen på ön gjorde verkligen det lilla extra och var personligt engagerade. Det gjorde att vi kände oss välkomna och speciella.

Tack Annika!

Elisabeth & Christoffer

Sables D'Or 4* & Le Duc de Praslin 4*, Seychellerna 14-26/3 2023

Vår reseberättelse börjar med att vi kånkar på tre stora resväskor och två barnvagnar på bussen på väg till Malmö C. Resan över till Kastrup gick smärtfritt och i ett nafs var vi incheckade och klara. Från Kastrup mellanlandade vi i Istanbul där barnen fick springa av sig lite innan vi satte oss på den långa flygningen till Mahé. Det som emellanåt kändes som en evighet gick väldigt fort i slutändan då vi flög under natten och fick några timmar sömn.

När vi landande så kom den klassiska värmen och fukten som en smäll rätt i ansiktet efter en sval flygtur. När vi fått vårt bagage blev vi bemötta av Mason’s travels trevliga personal som körde oss till vår lägenhet Sables D’Or som låg i Beau Vallon. Lägenheten låg perfekt vid stranden, nära till både restauranger och supermarket. På Mahé bokade vi en guide genom Mason’s som körde runt oss och visade oss ön. Vi besökte bl a huvudstaden Victoria och deras matmarknad samt Hindutemplet, Sauzier Waterfalls m.m. Framförallt njöt vi av den helt magiska naturen och vattnet! En av dagarna var vi och åkte zipline vilket var en riktig höjdare där vi åkte inne i skogen och fick ”njuta” av den härliga naturen.

Efter våra fem nätter i Beau Vallon var det dags att vinka hej då och ta båten över till Praslin. Vi överlevde båtturen på en timme och sjösjukan höll sig hyfsat borta, här anlände vi till vårt hotell Le Duc som ligger vid Cote D’Or beach. Även här hade vi stranden och restaurangerna nära men poolen var det bästa för barnen så där hängde vi en hel del. På La digue hyrde vi cykel och njöt av det fina landskapet och det turkosa vattnet. Här drack vi goda drinkar och snorklade bland alla färgglada fiskar som bodde i revet medan mormor och barnen var kvar på hotellet i Praslin.

Som vanligt kommer en resa till sitt slut och det gjorde vår alldeles för fort. Till skillnad från när vi landade på Mahe så slog kylan till rätt så fort när vi skulle hämta vårt bagage och väl nere på perrongen saknade vi den sköna värmen och erkände att vi hellre svettades än att frysa.

Tack för all hjälp!

Jenny med familj

Carana Beach Hotel 4* & Acajou Beach Resort 4*, Seychellerna 12-26/3 2023

Stort tack för att du ordnat allt så bra till oss!!
Det blev ett magiskt bröllop och väldigt väl arrangerat 🙏 💞.
Vi njuter varje sekund i detta paradis!! ✨️
Räkna med att det blir fler resor hit!!

Tack Anders!

Carola & Fredrik

Fantastisk kombo - Dubai och Seychellerna!

Vi har varit på Seychellerna med stop i Dubai på ditvägen. Dubai var en annorlunda men spännande stad. Vi åkte ”hop on hop off” bussar vilket var väldigt praktiskt. Man fick en bra överblick över staden. En minnesvärd upplevelse var att åka upp i Burj Khalafi. Vi såg även det mäktiga vattenspelet nedanför. Det var två intensiva dagar innan vi fortsatte till Mahe.

På Seychellerna bodde vi fyra nätter på tre olika öar, totalt 12 nätter, detta visade sig vara en perfekt längd. Vi besökte öarna Mahe, Praslin och la Digue.

Vad vi slogs utav var att det var väldigt vänliga människor och de satte verkligen oss turister främst.
Vi gjorde flera spännande utflykter med Mason som är Tourpacific samarbetspartner där nere. Vi var ute och snorklade såg stora landsköldpaddor.

På Praslin besökte vi ett av UNESCOs världsarv, nationalparken Valleé de Mai. Det var en mycket spännande promenad där vi bl.a. fick se Coco de Mer som är en enorm kokospalm med dubbla kokosnötter. De växer bara där och finns inte att hitta någon annanstans i världen.
På La Digue hyrde vi cyklar. Det var fler cyklar än bilar på den ön. Där upplevde vi också det bästa badet med kristallklart vatten och mängder med fiskar att titta på när vi snorklade.
Vi har verkligen upplevt vår dröm.
Tack Anders för jättebra sammansatt resa

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bröllopsresa till Seychellerna februari 2017

Vi har haft det superbra! Lite regnigt när vi kom och lite regnigt sista dagarna när vi åkte men annars så var det soligt så är vi nöjda!

La Digue– Härlig liten ö, nån kilometer till en badstrand, dom finaste paradisstränderna låg på andra sidan ön Grand Anse, Petite Anse och Coco Anse. Lite cykling och djungelpromenad upp och ner för bergen sen var man framme. Så fint alltså! Häftigt med jättesköldpaddorna som fanns lite överallt. Hotellet Cabanes de Anges var fint, trevligt ställe men trevlig personal och okej frukost. Det är nog bra att ha rum med kök eftersom det inte är jättemycket restauranger på ön och det är mycket take away eller att man lagar egen mat.

Mahe -
Här utforskade vi inte ön så mycket eftersom vi hade cyklat runt hela veckan innan och eftersom hotellet The H Resort var så fint och hade en härlig stor pool så hängde vi mest på hotellet och stranden. Men hotellet låg bra och stranden var jättefin, lagom med folk också. Vilken frukost hotellet hade! Allt man kan tänka sig! Okej snorkling också precis utanför hotellet.

Den lokala agenten Mason’s var också bra. De fanns alltid på plast när vi kom fram, både med flyg och båt. Taxi och bussar kom när dom skulle och trevlig personal.  Vi är supernöjda!

Tack för att du hjälpte oss med vår honeymoon!

Malin och Robin Bråddhult

Familjeresa till Le Duc Seychellerna december 2016

Vår resa till Seychellerna var en riktig drömresa - toppen, riktigt bra! Flyget fungerade perfekt,

hotellet Le Duc de Praslin var mycket bra, inte minst för barnfamiljer. Trots att det serverades buffémat nästan varje dag lyckades man få variation så man aldrig upplevde upprepning. Toppenmat, mycket thai- och japan inspirerat vilket vi alla är väldigt förtjusta i, dessutom fixade de extra för de minsta barnen på kvällarna. Mycket trevlig personal också. Beachen var toppen, rent och snyggt. Även agenten på Seychellerna, Masons, får full poäng. Detta stället kan ni verkligen rekommendera till barnfamiljer! Det hela kändes mycket tryggt och säkert.

Hela familjen hälsar och tackar,