Kontakta oss här - Tour Pacific

Kontakta oss!

Inför en resa uppstår det ofta en hel del frågor och funderingar. Både inför valet av destination förutom frågor av mer praktisk karaktär när det börjar närma sig avresa. Vår personal har gedigen erfarenhet och kunskap om våra resmål. Med stort personligt engagemang är vi ditt stöd, hela vägen från första kontakt till hemkomst.

Vill du träffa oss för en personlig resekonsultation är du givetvis varmt välkommen förbi vårt kontor på en kopp kaffe, vardagar mellan kl 9.00-15.00. Boka gärna in en tid med oss i förväg! Vi sitter i ljusa fina lokaler vid Sundstorget i centrala Helsingborg.


Tour Pacific AB
Adress: Drottninggatan 13, 6 trappor (hiss finns), 252 21 Helsingborg

Växel tel:  042-17 95 00
bokning@tourpacific.se

Du kan även fylla i formuläret via den rosa knappen "kontakta oss" i huvudrubrikslistan, detta kontaktformulär skickas som ett mail till oss och du får en bekräftese på dataskärmen att ditt meddelande är skickat. Du kan också kontakta oss via "skicka förfrågan" som finns inne vid våra olika paketförslag, när du lagt in din mailadress där får du ett autogenerat svar som visar vad du önskat. Vi kontaktar dig inom kort efter att vi mottagit din fråga eller bokningsförfrågan. 

Parkering: I Sundstorgsgaraget under Sundstorget finns det gott om skyddade parkeringsplatser.
Infart från Drottninggatan (södergående) eller från Kungsgatan.

Öppettider: måndag - torsdag 08.30-17.00, fredag 08.30-15.00

Klagomål och reklamation: I våra resevillkor som skickas till alla resenärer framgår det tydligt vilket ansvar som Tour Pacific respektive resenären har. Där framgår även information kring hur reklamationer hanteras. Detta framgår under punkt 8. Vi följer SRFs resevillkor och de fall som inte kan lösas direkt mellan Tour Pacific och kunden och då prövas i ARN så följer vi alltid ARNs rekommendation. Under punkt 11 i villkoren framgår kontaktuppgifter till ARN. 

Tour Pacific har till resevillkoren även lagt till följande information för vi vet av erfarenhet att ett problem som kan lösas på plats underlättar för samtliga parter och kan medföra att resan i sin helhet blir så perfekt som vi önskar:

Om ni är missnöjd med något som rör boendet ska ni i första hand vända er till hotellet. Om hotellet ni bor på inte har kunnat hjälpa er eller om ni är missnöjda med någon annan del av resan än boendet bör ni följa nedan rekommendation för att på så sätt få den bästa och snabbaste hjälpen på ert problem. Börja alltid med att kontakta den lokala agenten på plats, kontaktuppgifter finner ni i era färdhandlingar. Ofta kan de hjälpa er och ni slipper vänta på svar från Sverige där tidsskillnader och helgdagar kan försvåra hanteringen. Skicka även ett mail till travel@tourpacific.se så att Tour Pacific blir informerad om ert missnöje och kan följa upp ärendet så snart vi har möjlighet. Ni kan alltid ringa Tour Pacific på +46 42 179500 om ni inte får hjälp. Vi svarar under ordinarie öppettider måndag-torsdag 08.00-17.00, fredag 08.00-15.00. Har ni bokat er resa via en återförsäljare ber vi er att ändå följa ovan rekommendation men samtidigt informera återförsäljaren om ert missnöje. Följer ni ovan tillvägagångssätt ger ni oss rätt förutsättningar för att kunna hjälpa er på allra bästa sätt.